ساخت وبلاگ خرید از بانه لوازم جانبی موبایل گیربکس اتوماتیک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تاچ ال سی دی سامسونگ تاچ ال سی دی خرید تلویزیون دیجی بروز کاور موبایل نمونه سوال امتحانی لوازم جانبی سامسونگ لوازم جانبی اپل لوازم جانبی هواوی خرید اینترنتی محل تبلیغات شما
آژانس تبلیغاتی کوشا , بیلبورد

آژانس تبلیغاتی کوشا , بیلبورد

آنچه کسب‌وکارها باید از اینستاگرام بدانند

شبکه‎‌های اجتماعی بسیار محبوب‌تر از آن هستند که بتوان آن‌ها را نادیده گرفت. این شبکه‌ها به آسانی در دستان مشتریان شما هر جا که آن‌ها می‌روند هستند.

اینستاگرام اکنون بخشی از زندگی ما است و داشتن اکانت این شبکه اجتماعی برای بسیاری از کسب‌و‌کارها، ضروری است.

شما ممکن است صاحب یکی از همین کسب‌و‌کارها باشید پس شما به یک استراتژی بازاریابی اینستاگرام

شناخت مخاطبین صفحه
فارغ از نوع سبک و کار شما توجه به این نکته ضروی است که اگر شما زیباترین محتوای صفحه‌ اینستاگرام را در دنیا ایجاد کنید درصورتی که این محتوا برای خریدارِ هدفِ شما جذاب نباشد، قطعا تلاش شما بی‌ثمر خواهد بود؟

برای پیدا کردن این که چه کسانی مخاطب شما هستند زمان صرف کنید و درمورد این که شما تمایل دارید آنها چه کسانی باشند، فکر کنید. از آنجایی که شما از اینستاگرام برای بازاریابی استفاده می‌کنید، لازم است این مطلب را در نظر بگیرید که آیا آنها خریداران بالقوه هستند یا می‌توانند به نوعی به شما در ساخت برندتان کمک کنند؟

چگونه می‌توانید در مورد مخاطبتان بیشتر بدانید؟

از ابزار Instagram Insights استفاده کنید.

این ابزار insight (=تحلیل و بررسی -بدین دلیل این نام برای آن انتخاب شده است-) این‌ ابزار شامل موارد زیر است:

Impressions: چند بار محتوای شما مشاهده شده است.

Reach: تعدا کل حساب‌های منحصربه‌فرد، که بخشی از محتوا را مشاهده کرده‌اند.

Website clicks: لینک موجود در پروفایل کسب‌و‌کار شما چند بارکلیک شده است.

Follower activity: هر چند وقت یکبار دنبال کننده‌های شما هر روز از اینستاگرام استفاده می‌کنند.

Video views: هرچند وقت یکبار محتوای ویدئویی شما مشاهده شده است.

Saves: چند نفر مطالب شما را ذخیره کرده‌اندخوب نیاز دارید.

Insightها همچنین شامل اطلاعات جغرافیایی نیز می‌شوند، بنابراین شما می‌توانید محل جغرافیایی، سن و جنسیت دنبال کننده‌هایتان را ببینید.

با این ابزار، شما اطلاعات زیادی در مورد مخاطبان اینستاگرام خود خواهید داشت اما اگر شما به دنبال جذب دنبال‌کنندگان جدید هستید چه بایدها و نباید‌هایی پیش رو دارید؟

استفاده از ابزار آنالیز صفحه
آنالیز شبکهٔ اجتماعی، مکالماتی که در شبکه‌های اجتماعی اتفاق می‌افتد را به شما نشان می‌دهد. که‌ آن شامل اینستاگرام نیز هست. یک ابزار خوب آنالیز ابزاری که به شما در مورد اینکه مردم درباره برند یا صنعت شما در اینستاگرام چه می‌گویند را خواهد گفت.

اگر سعی می‌کنید که به نظر کاربران جدید اینستاگرام جذاب به نظر برسید، شما نیاز دارید تا بدانید که چه چیزی باعث می‌شود آن‌ها اینگونه رفتار کنند. اینستاگرام را برای کلمات کلیدی که برای شما مهم هستند، مانیتور کنید. این می‌تواند به معنی هشتگ‌هایی که شما یا رقبایتان ایجاد کرده‌اید یا الفاظ دیگری باشد که به طور ویژه‌ای به صنعت شما ارتباط دارند.

به دنبال تصاویر و محتواهایی باشید که محبوبیت آنها ثابت شده است و تولید محتواهای مشابه را در نظر بگیرید.

این مهم است که کاربران اینستاگرام به چه چیزی خوب واکنش نشان می‌دهند، بنابراین شما می‌توانید محتوای برند را خودتان تولید کنید. همین امر باعث می‌شود تا ابزارهای شنود مانند Mention، نرم‌افزارهایی باشند که باید برای بازاریابی اینستاگرام استفاده شوند.

2. با آن‌ها حرف بزنید، نه اینکه فقط شما حرف بزنید

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بهانه‌ای برای بمباران دنبال کنندگانتان تنها با محصولات برای فروشتان نیست بلکه تلاش بر تعامل با دنبال کنندگان تا حد ممکن، ضروری است.
اولا باعث می‌شود تا شرکت شما احساس تعامل انسانی‌تری را منتقل سازد و کمتر حس خشک یک شرکت را نمایش بدهد. همچنین، هر چه بیشتر، کاربران مطالب شما را به اشتراک گذاشته و بر روی مطالب شما نظر بگذارند، همان‌قدر برای کاربران جدید راحت‌تر است که شرکت شما را بیابند. الگوریتم اینستاگرام محتواهای دارای تعامل بیشتر را در اولویت قرار می‌دهد و آن‌ها را هر قدر ممکن است بیشتر در فید نمایش می‌دهد.

اینجا چندین روش عالی برای افزایش و تشویق به تعامل وجود دارد

تصاویر آن‌ها را به اشتراک بگذارید

شما برای به دست آوردن دنبال‌کننده‌ها، سخت تلاش می‌کنید و می‌خواهید که ‌آن‌ها را از دست ندهید برای اینکار باید به آن‌ها ثابت کنید که برایتان مهم هستند، باید در مورد محتواهای خوبشان اظهار نظر کنید و با آنها در تعامل باشید.

یک مثال عالی، شرکت سوئیسی سازنده ساعت SEVENFRIDAY است که آن‌ها از طرفدارانشان می‌خواهند درحالی‌که ساعت این شرکت را در تعطیلات یا در ماشینشان به دست دارند عکسشان را به اشتراک بگذارند تا محصولشان را در حال استفاده نمایش دهند. نتیجه ‌این کار یک مجموعه بزرگ از تصاویر بازاریابی رایگان از طرف بزرگ‌ترین طرفداران آن‌هاست.SEVENFRIDAY حتی این تصاویر را برای الهام بخشیدن به خریداران بالقوه، در فروشگاه آنلاین خود قرار می‌دهد.

محتوای تولیدشده توسط کاربر همانند این مثال، یک تایید قدرتمند برای خریداران آینده است. زمانی که‌ آن‌ها می‌بینند سایر مردم عاشق محصولات شما هستند، آن‌ها بیشتر ترغیب می‌شوند تا محصولات شمارا بخرند.

توجه: از اشتراک مجدد تصاویر دنبال‌کنندگانتان نترسید. ارسال مجدد در اینستاگرام (Regramming) نشان‌دهنده ‌این است که شما به مخاطبتان گوش می‌دهید و به شما این امکان را می‌دهد تا برخی از مخاطبانتان را به دیگران نشان دهید. آن‌ها قدردان این کمک شما خواهند بود و ممکن است که به اشتراک محصول شما با دنبال کنندگانشان ادامه دهند.

مسابقه برگزار کنید

بهترین راه برای داشتن تعامل از طرف مخاطبتان، درخواست برای آن است. و یکی از ساده‌ترین روش‌ها انجام دادن این کار با مسابقات است. مردم اینکه شانس پاسخ دادن را داشته باشند، دوست دارند و یک مسابقه سالم می‌تواند بسیار موفقیت‌آمیز باشد.

مسابقات ساده ‌اینستاگرام شامل:

“در مورد این تصویر نظر بدهید”

“زمانی که … را به اشتراک بگذارید”

“به ما بگویید که ‌این تصویر باعث ایجاد چه احساسی در شما می‌شود”

از مخاطبانتان در مورد خلاقیتشان بپرسید و مطمئن شوید که بهترین پاسخ را به اشتراک بگذارید.

برای دنبال کردن پاسخ‌ها، مطمئن شوید که برای هر مسابقه، از هشتگ منحصربه‌فردی استفاده کرده‌اید. و حالا که صحبت از هشتگ‌ها شد موارد زیر را در نظر بگیرید.

3. از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید

هشتگ‌ها به شما کمک می‌کنند تا (محتوای تصویری را برای اینکه ساده پیدا شوند سازمان‌دهی کرده و دسته‌بندی کنید). یک‌راه آسان برای برچسب زدن محتوایتان وجود دارد تا آن را برای اینکه دیگران آسان‌تر بیابند، ساده‌تر کنید.

آن‌ها از محدوده هشتگ‌های کلی (#love هشتگی است که بیشترین استفاده را در سال 2017 داشته است) تا هشتگ‌های بسیار بسیار خاص هستند. و آنها بسیار در اینستاگرام محبوب هستند که در اصل اجباری شده‌اند. اگر شما می‌خواهید تا افراد محتوای شما را بیابند، نیاز دارید تا از هشتگ‌ها استفاده کنید.

در اینجا چندتا از بهترین روش‌های استفاده از هشتگ وجود دارد:

بیش‌ازحد از آن استفاده نکنید: پنج هشتگ هدف‌دار بهتر از 25 هشتگ تصادفی است.

از هشتگ‌هایی که بیش از اندازه استفاده شده‌اند، دوری کنید: اضافه کردن هشتگ‌های #love یا #instagood فایده‌ای ندارند.

از هشتگ بی‌ربط و اسپم استفاده نکنید: از هشتگ‌های مرتبط با تصویر استفاده کنید.

از اینجا، زمانی که هشتگ‌ها را برای مطالبتان انتخاب می‌کنید، دو گزینه اصلی دارید:

هشتگ‌های عمومی

بسته به محتوای تصویر هشتگ‌هایی وجود دارند که ممکن است هرکسی از آنها استفاده کند. “#sunset” نیز مانند “#food” به ذهن هرکسی می‌رسد. اما به‌طور صریح، این مثال‌ها بسیار شایع هستند که شاید با استفاده از آن‌ها جلب‌توجه سخت باشد.

به‌جای آن، سعی کنید تا از هشتگ‌های ویژه (niche hashtags) صنعتتان استفاده کنید. این شانس ِجذب مخاطب ایده‌آل به محتوای شمارا افزایش می‌دهد.

یک جستجوی سریع در گوگل، هشتگ‌های ویژه مربوط به صنعت‌ها را به شما نشان خواهد داد. برای مثال Postplanner و همچنین Soldsie لیست خوبی از این‌ها دارند.

اگر می‌خواهید بیشتر از این نیز خلاق باشید، ببینید که دنبال‌کنندگان شما از چه هشتگ‌هایی استفاده می‌کنند. این یک روش هوشمندانه‌تر برای پیدا کردن افراد مناسب برای جذب است.

هشتگ‌های برند (Branded Hashtags)

اگر شما در حال راه‌اندازی یک کمپین اینستاگرامی ‌هستید، هشتگ‌های برند، یک باید و اصل برای شما هستند. این‌ها به محتواها، اشاره‌ها و ارجاع‌های اینفلوئنسرها یا رونمایی محصولات جدید اجرا می‌شود.

هشتگ‌های برند، برچسب‌های یا تگ‌های مخصوصی هستند که فقط به برند شما اعمال می‌شوند. آنها می‌توانند نام برند شما، نام یک محصول یا شخص یا چیز مخصوصی باشند که شما برای کمپین خود ایجاد کرده‌اید.

برای مثال، SEVENFRIDAY از هشتگ “#SEVENFRIDAYTOUR” برای دنبال کردن مکالمات و تصاویر به اشتراک گذاشته‌شده سفر آن‌ها به بریتانیا در یک تریلر مسافرتی Airstream در سال 1969 است:

هشتگ‌های برند برای دنبال کردن و ردیابی بسیار آسان‌تر هستند زیرا آن‌ها تقریباً همیشه برای صحبت از برند شما استفاده می‌شوند. دستیابی هشتگ‌هایتان به موفقیت در طول این کمپین را پیگیری کنید تا این مسئله را که کمپینتان موفقیت‌آمیز بوده است یا نه، را قضاوت کنید.

این همچنین به شما اجازه می‌دهد تا چندین کمپین را با یکدیگر مقایسه کنید، تا ببینید که کدام استراتژی مؤثرتر است. اگر یک هشتگ دو برابر سایر هشتگ‌ها توجه‌ها را به خود جلب کرده باشد، آن کمپین، موفقیت بزرگی بوده است!

4. بدانید که چه زمانی باید مطلب بگذارید

نظر بازاریابی اینستاگرام Will Smith

یک نظرسنجی اخیر نشان می‌دهد که بهترین زمان برای مطلب گذاشتن بر روی اینستاگرام بین 7-9 بعد از ظهر است. بنابراین، بسیار ساده است – پس همه تصاویرتان را در آن زمان پست کنید!

اگر آن بسیار ساده به نظر می‌رسد، به ‌این دلیل است که آن ساده است. شما نمی‌توانید فقط به چند نظرسنجی اکتفا کنید – مخاطبان شما زمانی که دیگران در حال تعامل با پست‌ها هستند (از اینستاگرام استفاده می‌کنند)، ضرورتاً در حال تعامل با پست‌ها نیستند (از اینستاگرام استفاده نمی‌کنند). به‌جای آن، سعی کنید تا بهترین زمان را برای مخاطب هدفتان پیدا کنید، زمانی که شما می‌دانید آن‌ها در حال توجه (استفاده از اینستاگرام) هستند.

برای انجام این کار، شما به یک ابزار شنود اجتماعی نیاز دارید که تعامل اینستاگرام را مانیتور می‌کند. این ابزارها مطالب اینستاگرام شما را دنبال می‌کنند، سپس بر اساس زمان و تاریخ به شما می‌گویند که کدام یک بهتر کار می‌کند.

اگر برای آن آماده نیستید، اینجا چندین توصیه بازاریابی اینستاگرام از طرف تیم آورده‌ایم: (مطالب خود را در این زمان‌ها پست کنید)

اوقات غیرکاری (زمان نهار و عصرها)

اگر یک شرکت B2C هستید، آخر هفته‌ها؛ احتمالاً این برای شرکت‌های B2B مناسب نیست.

چهارشنبه‌ها و پنج‌شنبه‌ها برای تعامل (اشتراک مطلب) بهترین زمان به نظر می‌رسند

3-4 بعدازظهر عموماً بدترین زمان برای تعامل است

در آخر، این کمی ‌نیاز به تحقیق دارد تا بفهمید چه چیزی برای شما بهتر کار می‌کند. مطالبتان را مونیتور کنید – و مطالب رقبایتان را – تا به یک برنامه مطلب گذاشتن بهینه برای حساب کاربری‌تان دست‌یابید.

5. تصاویری زیبا خلق کنید

پست کردن مطالب عالی همیشه برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ضروری است. این چیزی است که باعث می‌شود مردم با برند شما تعامل کنند و برای دیدن بیشتر مطالب شما بازگردند.

در سایر شبکه‌های اجتماعی، این می‌تواند به معنای اشتراک لینک‌ها، پست کردن مطالب جالب و شروع مکالمات باشد. در اینستاگرام، این کار، با تصاویر شروع می‌شود و با تصاویر پایان می‌یابد. تمام شبکه ‌ایجادشده است تا به مردم اجازه دهد تصاویرشان را به اشتراک بگذارند.

این علی‌الخصوص زمانی صحیح است که شما محصولاتتان را به‌صورت آنلاین می‌فروشید. بر اساس یک مطالعه، 93% تصمیمات در روند خرید مبتنی بر نمود ظاهری هستند. بنابراین، تصاویر خوب ضروری هستند


برچسب ها : اینستاگرام , دیجیتال مارکتینگ ,
+ نوشته شده در دوشنبه 14 بهمن 1398ساعت 20:56 توسط کوشا | | تعداد بازدید : 0

استراتژی برند چیست ؟

استراتژی برندِ مؤثّر، ایدهٔ یکپارچه‌سازی است که تمامیِ فعّالیّت‌ها، اقدامات و ارتباطات به دور آن شکل می گیرند. استراتژی برند در مورد همهٔ محصولات و خدمات صادق است و در گذر زمان اثر آن ظاهر می‌شود. استراتژی‌های برند برتر چنان متفاوت و پرقدرتند که می‌توانند خطّ سیر رقابت را منحرف سازند. تفاوتی ندارد که مدیر عامل باشید یا کارمند، توضیح استراتژی برند ساده است.

استراتژی برند بر اساس دورنمایی شکل می‌گیرد که با استراتژی کسب‌وکار هم‌جهت است، همچنین در ارزش‌ها و فرهنگ ریشه دارد و نیازها و درک مشتری از برند.را انعکاس می دهد. استراتژی برند جایگاه‌یابی، تمایز ومزیّتِ رقابتی را معین می‌کند و نیز پیشنهاد ارزشی منحصربه‌فردی است.

استراتژی برند باید با تمام، ذی‌نفعان هماهنگ باشد: مشتریانِ خارجی، رسانه‌ها و مشتریان داخلی (همانند: کارکنان، هیئت مدیره، تأمین کنندگان اصلی). استراتژی برند نقشهٔ راهی است که بازاریابی را راهبردی می‌سازد، فروش بیشتر برای فروشندگان را تسهیل می‌کند و برای کارکنان وضوح، معنا و الهام را به ارمغان می‌آورد.

“بهترین استراتژی برند، استراتژی‌ای است که مشارکت خلاق میان مشتری، استراتژیست و طراح به وجود آورَد”. [کانی بیردسال ]

“عموماً قلبِ استراتژی برند، تعهد ما برای ایجاد اشتیاق در مخاطب است. رسیدن به یک ترکیب درست از نوآوری، طراحی و ارزشِ کسب‌وکارمان در بازریابیمان و در فروشگاهایمان اساس تعهد برند ماست.” ( توقع بیشتر، هزینه کمتر) [باب اولریش]

هدف استراتژی برند، هم‌راستاسازی چشم‌انداز سازمان با تجربهٔ مشتریانش است.

“یک تعریف خوب و ساده برای بیان استراتژی، شهودی ساختن هرچیز است. شیوهٔ بیان و رفتار یک برند به سادگی تبدیل به یک عادت قدیمی در درون و بیرون سازمان می‌شود.” [جیمی کوال]

چه کسی استراتژی برند را تعریف می کند؟

معمولاً این کار را یک تیم می‌کند نه یک نفر به تنهایی. استراتژی برند حاصل گفتمان گستردهٔ میان مدیر عامل، بازاریابی، فروش، تبلیغات، روابط عمومی و عملیات(تولید) و توزیع است. شرکت‌های بین‌المللی اغلب استراتژیست‌های برند( متفکران و صاحب‌نظران مستقل، شرکت‌های بازاریابی استراتژیک و مشاوران برند) را به خدمت می‌گیرند. در بیشتر مواقع از افراد خارج سازمان استفاده می‌شود که متفکرانی خلاق با تجربهٔ استراتژیک هستند که به برند کمک می‌کنند تا آنچه شرکت در این حوزه دارد، مشخص گردد.

گاهی استراتژی برند توسط افراد دوراندیش و بابصیرتی همچون استیو جابز، جف بزوس یا آنیتا رادیک و در ابتدای فعالیت یک شرکت ایجاد می‌شود. و گاهی رهبری بابصیرت و دوراندیش همانند لو گرستنر، مدیر عامل سابق IBM برای تعریف مجدد استراتژی برند نیاز است. برخی از مواقع بقا و موفقیت شرکت‌ها در گرو استراتژی برندِ مشخص و شفاف است. شرکت‌ها به علت نداشتن چنین استراتژی‌ای متزلزل می شوند.

“نقش مشاور در ایجاد استراتژی برند، تسهیل این فرآیند است،یعنی ارائهٔ ورودی و ایده‌های مناسب، پرسیدن پرسش‌های درست، مطرح نمودن موضوع‌های با اهمیت و در نهایت دست یافتن به راه‌حل‌ها.”[اریک سیپل]

“بنا به گفتهٔ لینکلن شخصیت مانند یک درخت است و شهرت مانند سایه‌ای از آن. افراد زیادی هستند که بیشتر به دستکاری و ادارهٔ سایه اعتقاد دارند تا توجه به سلامت خودِ درخت. در جهانِ شفافیت و دموکراسی رسانه‌هایِ امروز رهبری هر دوی این زندگی‌ها (سایه و درخت) برای اشخاص و سازمان‌ها سختی روز افزونی دارد. مدیریتِ هیچ تصویری از برند بدون مدیرت رفتار (یک برند) ممکن نیست.”[جان ایواتا]


برچسب ها : استراتژي برند , هم راستایی , مدیریت , اریک سیپل ,
+ نوشته شده در يکشنبه 22 دی 1398ساعت 15:52 توسط کوشا | | تعداد بازدید : 0

استراتژی بازاریابی پپسی

پپسی‌کو(PepsiCo)، شرکت مادر پپسی، با فعالیت در بیش از دویست کشور و برخورداری از بیش از صد سال تجربه در صنعت غذا و نوشیدنی همواره در این بازار پیشگام بوده است.

سهولت خرید، دسترس‌پذیری، قیمت پایین و طعم دلپذیر از جمله توقعات مشتری در بازار رقابتی نوشیدنی‌ها هستند، دقیقاً همان مواردی که پپسی را در حوزۀ خود و در مبارزۀ شانه‌به‌شانه با کوکاکولا به یک پیشرو بدل کرده‌اند.

تقسیم بازار، هدف‌گذاری و جایگاه‌یابی در راهبرد بازاریابی پپسی

پپسی برای آنکه بتواند مشتریان خود را از حوزه‌های مردم‌شناختی و جغرافیایی مختلف هدف قرار دهد از راهبرد بازاریابی انبوه استفاده می‌کند. تقسیم بازار راهبرد مهمی است که به برند کمک می‌کند با ارائۀ پیشنهادهای متمایز گروه ویژه‌ای از مشتریان را هدف قرار دهد.

پپسی از کالاهای بازار انبوه به شمار می‌آید که برای ماندن در رقابت و افزایش فروش خود از راهبردهای هدف‌گذاری غیرمتمایز بهره می‌گیرد.

این شرکت جایگاه خود را به‌عنوان یک برند جوان، سرزنده و پرشور که سنت‌ها و قراردادها را به چالش می‌کشد در بازار نوشیدنی‌ مستحکم کرده است.

مزیت رقابتی در راهبرد بازاریابی پپسی

ارتباط تعاملی با مشتری: اعتقاد به کارزارهای بازاریابی مشارکتی در شناخت نیازهای در حال تغییر مشتریان و بخش‌ها/ گروه بالقوه‌ای از مشتریان در اقتصادهای مختلف به پپسی کمک کرده است.

شرکت مادر قدرتمند: پپسی‌کو با حضور در بیش از دویست کشور و ادارۀ 22 برند همراه با امکاناتشان در سراسر جهان بازیگر اصلی بخش مواد غذایی و نوشیدنی است. پپسی شرکتی با توان مالی بالاست که محصولاتش را در بخش مواد غذایی و نوشیدنی با شناسه‌های [SKU [1 بزرگ در سطح جهان ارائه می‌دهد.

کنترل هزینه: برخورداری از سبد کالاهای متنوع، برون‌سپاری کارها و صرفه‌جویی در مقیاس به پپسی در کاهش هزینه‌های عملیاتی و افزایش سودآوری کمک کرده‌اند.

ماتریس بی.سی.جی در راهبرد بازاریابی پپسی

پپسی و پپسی رژیمی (پپسی بدون قند) از جمله نوشیدنی‌هایی هستند که پپسی به تولیدشان مشغول است.

محصولاتی که پپسی‌کو تحت برند پپسی ارائه می‌دهد به دلیل محبوبیت در میان جوانان و برقراری ارتباط حسی با مردم در جشن‌ها و لحظات خاصشان، «ستارۀ» ماتریس بی.سی.جی[2] هستند.

راهبرد توزیع در راهبرد بازاریابی پپسی

پپسی برای رساندن محصولات خود به مصرف‌کنندۀ نهایی در هر نقطه‌ای، از کلان‌شهرها و مناطق توسعه‌یافته گرفته تا روستاها و مناطق در حال توسعه، مدل‌های توزیع متفاوتی دارد. محصولات پپسی در بسیاری از کشورها از طریق شبکۀ ارسال مستقیم به فروشگاه[3] –برای پرکننده‌های بطری و پخش‌کنندگان مستقل- همچنین از طریق مجاری توزیع شخص سوم برای عمده‌فروشان، خرده‌فروشان و مغازه‌های کوچک شخصی در گوشه و کنار کشور توزیع می‌شوند. سایت‌ها و سوپرمارکت‌های اینترنتی نیز جزء نقاط توزیع پپسی هستند.

ارزش ویژۀ برند در راهبرد بازاریابی پپسی

پپسی با قرار داشتن در اولویت ذهنی مشتریان (برخورداری از [TOMA [4بالا) و مشاهده‌پذیری بالا در قفسۀ مغازه‌ها، نمایندگی‌ها زنجیره‌های خرده‌فروشی، در حال رقابت رو در رو با دیگر تولیدکنندگان نوشیدنی است.

شرکت در برنامه‌های مشارکت اجتماعی فراوان در حوزه‌های مختلف موسیقی و ورزش به پپسی و شرکت مادر آن، پپسی‌کو، کمک کرده است تا تداعی‌ها، خاطرات و ارتباطات انسانی قدرتمندی برای برند خود خلق کنند.

پپسی حمایت مالی رویدادهای جهانی بسیاری را به عهده داشته است، مانند جام جهانی کریکت آی.سی.سی، جام جهانی فوتبال 2015 و رویدادهای فراوان دیگر که همگی ارزش ویژۀ این برند را ارتقا داده‌اند. ارزش ویژۀ یک برند از تمایل مردم برای پرداخت مبلغ اضافه برای آن برند و عدم تمایل به پذیرش جایگزین‌های دیگر حاصل می‌شود.

تحلیل رقابتی در راهبرد بازاریابی پپسی

غول‌های بزرگ بازار نوشیدنی نظیر کوکاکولا، نستله، موندلز و دیگران راهبرد مشابه یا یکسانی با همتایان خود اتخاذ می‌کنند. تنها راه برای ایجاد تمایز در محصولات و حفظ مشتری، فعالیت‌های برندسازی قوی و ایجاد جاذبه در بازار است. رقابت با بازیگران محلی و محصولات تقلبی معضل عمده‌ای است که پپسی با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند. کوکاکولا رقیب اصلی پپسی در بازار نوشابه است.

تحلیل بازار در راهبرد بازاریابی پپسی

ارتقای آگاهی مردم در حوزۀ سلامت، تغییر الگوی تقاضا، افزایش هزینۀ کار، تغییرات اجتماعی-اقتصادی و فرهنگی برخی عواملی هستند که کمابیش بر بازار نوشیدنی‌ تأثیر گذاشته‌اند.

اگرچه در کشورهای توسعه‌یافته به‌ دلیل حضور تعداد زیاد شرکت‌های تولید نوشیدنی ، تقاضا به حد اشباع رسیده است، در کشورهای در حال توسعه به سبب افزایش نفوذ شرکت‌ها به مناطق روستایی و دورافتاده و همچنین بر اثر تغییر سبک زندگی، شرایط اقتصادی و تغییر عادات خرید رشد تقاضا قابل‌توجه است. در صنعت نوشیدنی‌هااحتمال روی آوردن مشتریان به برندهای دیگر یا محصولات مکملی مانند آب معدنی، چای یا قهوه بسیار بالاست.

تحلیل مشتری در راهبرد بازاریابی پپسی

مشتریانِ پپسی را مشتریان خرده‌فروشی یا واسطه‌ها تشکیل می‌دهند. در بخش واسطه‌ها، خواروبارفروشی‌ها، عمده‌فروشی‌ها، پخش‌کنندگان، فروشگاه‌های غذای آماده، مغازه‌های کوچک شخصی و خرده‌فروشان اینترنتی از جمله مشتریان پپسی هستند. در بخش خرده‌فروشی نیز از آنجا که پپسی یک محصول بازار انبوه است، تمامی گروه‌های سنی از مشتریان بالقوۀ آن هستند. بعضی از محصولات پپسی به‌طور ویژه برای بخش خاصی از جامعه تولید می‌شوند، مانند پپسی رژیمی و پپسی بدون قند برای تمامی افرادی که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند.

ترجمه: شرکت تبلیغاتی کوشا

منبع : marketing91

[1] Stock Keeping Unit

[2] BCG Matrix

[3] Direct-store-delivery

[4] Top of mind awareness


برچسب ها : استراتژی , بازاریابی ,
+ نوشته شده در شنبه 21 دی 1398ساعت 16:13 توسط کوشا | | تعداد بازدید : 0

بازاریابی محتوا

آیا تابه‌حال جمله‌ی«محتوا پادشاه است» را شنیده ­اید؟ اگرچه پیش از این بازاریابیِ محتوایی[1] صرفاً بعنوان راهی برای تمایز از رقبا شناخته می­ شد، اما اکنون برای هر برند مدرنی به یک ضرورت مبدل شده است به صورتی که در تمامی کمپین­ های موفق بازاریابی، از بازاریابی محتوا استفاده می ­شود و می‌توان گفت، پشت هر برند بزرگ، محتوای مناسب و ارزشمندی قرار دارد که می ­تواند با مخاطبین شرکت ارتباط برقرار کند. با این حال هنوز ممکن است از اهمیت این موضوع بی‌خبر باشید.

برای درک بهتر اهمیت «کانتنت مارکتینگ» لیستی از مهم­ترین مزایایی که این مفهوم می­ تواند برای کسب و کار شما به همراه داشته باشد ارائه خواهد شد :

  • بهبود اعتبار و شهرت برند با اعتمادسازی از طریق بازاریابی محتوا

یکی از مهم­ترین مزایایی که بازاریابی محتوا به همراه دارد، بهبود اعتبار و شهرت برند به کمک تولید محتوای مناسب است. امروزه در بازار شلوغ دیجیتال تلاش برای اعتمادسازی از مشتریان اهمیت بالایی دارد، این اعتمادسازی می­ تواند در افزایش بعد مثبت شهرت برندتان به شما کمک کند.

خلق محتوای سفارشی­ سازی شده، راهی فوق­ العاده برای شناخت مشتریان بالقوه، همراه با نمایش حسن نیت از سوی شما خواهد بود.

محتوای مناسب به شما کمک می­ کند تا در اعتمادسازی از مشتریان خود موفق باشید. وقتی مصرف کنندگان محتوای شما را می ­خوانند، آشنایی با برند شما را آغاز می‌کنند. اگر این محتوا جذاب، آموزشی و باارزش باشد، مشتریان به مسائل اینچنینی درباره­ ی کسب و کار شما خواهند اندیشید. هرچه برای مطالب ارائه شده ارزش بیشتری قائل شوید، اعتمادسازی مخاطبین هدف ساده­ تر خواهد بود.

علاوه بر این، وقتی مشتریان شما می ­بینند بطور مداوم در حال ارائه ­ی محتوای مناسب در پلتفرم­ های مختلف هستید، شما را بعنوان یک پیشرو در صنعت مربوطه خواهند شناخت. انتشار محتوا از طریق رسانه­ های مختلف و یا به اشتراک گذاری آن از سوی اینفلوئنسرها به شما کمک خواهد کرد اعتماد بیشتری در بازار بوجود آورید.

  • محتوای مناسب بر روی نرخ تبدیل تأثیر می­ گذارد.

اگر واقعاً جویای تأثیر بازاریابی محتوا هستید، تنها به آمارهای مربوط به نرخ تبدیل توجه کنید. در ادامه و در زمینه ­ی بهبود نرخ تبدیل وبسایت و اهمیت بازاریابی محتوا در این زمینه آمارهایی ارائه شده است:

  • نرخی تبدیل بازاریابی محتوا 6 برابر بیشتر از سایر روش­ های بازاریابی دیجیتال است (ABG Essentials).
  • 61% از خریداران آنلاین در ایالات متحده، پس از خواندن نظرات موجود در وبلاگ ­ها، تصمیم به خرید محصولات می­گیرند (مؤسسه بازاریابی محتوا).
  • طبق گفته­ ی 74% از شرکت­های شرکت کننده در این بررسی، بازاریابی محتوا در افزایش مشتریان بالقوه­ ی آنها تأثیر کیفی و کمّی زیادی داشته است (Curata).
  • طبق نظر 72% از کسب و کارهای مختلف، محتوای ویدیویی می­ تواند به بازگشت مناسب سرمایه کمک کرده و نرخ تبدیل را به طرز چشمگیری افزایش دهد (CrazyEgg).
  • با استفاده از بازاریابی ربایشی و به کمک بازاریابی محتوایی، نرخ تبدیل سایت بطور متوسط دوبرابر می­ شود (از 6% به 12%).

بنابر مشاهدات فوق بازاریابی محتواییِ با کیفیت به بهبود نرخ تبدیل وبسایت کمک شایانی می­کند، چرا که به شما امکان می­ دهد ارتباط مناسبی با مشتریان بالقوه­ ی خود ایجاد کنید. بدین ترتیب نه تنها اعتمادسازی و تقویت روابط موجود ممکن می­ شود، بلکه با ارائه اطلاعات مناسب برای ایجاد تصمیم خرید از سوی دیگر خریداران، نرخ تبدیل خود را نیز بالا می­برید.

به منظور بهینه ­سازی محتوای ارائه شده و افزایش نرخ تبدیل، بایستی یک «فراخوان عمل(CTA)» مشخص و روشن را مورد استفاده قرار دهید. فراخوان عملی که استفاده کرده اید به خوانندگان شما می­گوید در مرحله ­ی بعدی بایست چه کاری انجام دهند و آنها را به مرحله­ ی بعدی فرآیند تبدیل هدایت می­کند. این تبدیل می تواند به معنای خرید کردن، دریافت اطلاعات بیشتر، و یا تماس با تیم فروش شما باشد، بنابراین نیاز است مواردی که از کاربران می­ خواهید در آینده انجام دهند، در محتوای ارائه شده به خوبی منعکس شده باشد.

  • محتوای بهینه به بهبود فراید SEO شما کمک خواهد کرد.

اهمیت بازاریابی محتوایی زمانی روشن­ تر می­شود که بتوانیم نقش آن را در ارتقای بهینه ­سازی موتور جستجو (SEO) کسب و کار شما به خوبی درک کنیم. SEO اهمیت بالایی در نمایش قابلیت‌های کسب و کار شما بصورت آنلاین خواهد داشت. با این حال و در راستای ارتقای SEO، بایستی محتوای بهینه ­ را خلق کنید.

طبق آنچه در Tech Clien آمده، تولید محتوا مؤثرترین تکنیک در SEO است. در حقیقت صفحات سایت­ های تجاری که بصورت مستمر محتوای بلاگی تولید می کنند، بطور متوسط 434% بیشتر از سایت ­هایی که هیچگونه مطلبی ارائه نمی ­کنند، در موتورهای جستجو به نمایش درمی­ آیند. هرچه مطالب بیشتری در سایت خود داشته باشید، موتور جستجو صفحات بیشتری را در نتایج خود به کاربران نمایش می­ دهد.

اگرچه صفحات بیشتر الزاماً به معنای ترافیک بالاتر نیست، اما به برند شما این امکان را می ­دهد کلیدواژه­ های بیشتری را رتبه ­بندی کنید. بعنوان مثال، ایجاد وبلاگ­ هایی در زمینه ­ی موضوعات مختلفی که به مخاطب هدف شما مربوط می­ شود، به شما امکان خواهد داد کلیدواژه ­های بیشتر و مناسب­ تری را از آنچه کاربران هدف در موتورهای جستجو دنبال می­کنند به کار بگیرید.

ناگفته نماند هرچه مطالب ارائه شده در سایت شما بیشتر باشد، دلایل بیشتری برای اینکه بازدیدکنندگان به آن مراجعه کنند وجود خواهد داشت. بدین ترتیب زمان حضور در وبسایت افزایش می ­یابد و این مسئله بر بهینه­ سازی موتور جستجو تأثیرگذار خواهد بود. گوگل زمان صرف شده در سایت را یکی از نشانه­ هایی از این مسئله می ­داند که سایت شما از لحاظ محتوای ارائه شده ارزشمند است.

آیا می­خواهید بصورت مداوم محتوایی ارزشمند به مخاطبین و بازدیدکنندگان سایت خود ارائه دهید؟ در این راستا ما خدمات وبلاگ ­نویسی را بعنوان گزینه ­ای برای تقویت بازاریابی محتوا پیشنهاد می ­دهیم.

  • خلق محتوای مناسب روشی مقرون به صرفه برای دسترسی به مشتریان جدید است.

کسانی که از اهمیت بازاریابی محتوایی اطلاع ندارند، می­توانند به شیوه­ های مختلفی که این مفهوم به کسب و کار شما کمک می­ کند تا به بازدیدکنندگان جدید دسترسی پیدا کند، نگاهی بیاندازند. این مسئله برای کسب و کارهای کوچک که برای رشد برند و افزایش فروش متکی به ترافیک مداوم هستند اهمیت بالایی خواهد داشت. بازاریابی محتوایی نه تنها برای افزایش بازدیدکنندگان عالی است، بلکه بسیار مقرون به صرفه است.

بازاریابی محتوا در حدود 62% کمتر از تاکتیک­های بازاریابی سنتی هزینه دارد، اما در عین حال و طبق آمار DemandMetric می­تواند 3 برابر بیشتر مخاطب را جذب کند. مقرون به صرفه بودن بازاریابی محتوا، استفاده از این مفهوم را برای کسب و کارهای کوچکی که می­خواهند بودجه ­ی خود را افزایش دهند ضروری جلوه می­دهد.

شایان ذکر است بازاریابی محتوا بسیار زمان ­بر است و همچنین مدت زمانی هم برای مشاهده­ ی نتیجه­ ی تلاش­های به عمل آمده نیاز خواهد بود. این مسئله بویژه در مورد SEO وجود دارد.

با این حال وقتی محتوای باکیفیت تولید کنید، پیشرفت زیادی به دست خواهید آورد. در حقیقت و طبق گزارش رسانه ­های اجتماعی، بیش از 81% بازاریابان دریافته ­اند با سرمایه­ گذاری حداقل 6 ساعت در هفته بر روی محتوای رسانه­ های اجتماعی خود، می­توانند افزایش ترافیک را تجربه کنند.

بازاریابی محتوایی نه تنها تاکتیکی مقرون به صرفه است، که بازگشت سرمایه ­ی مناسبی را نیز فراهم می­کند، به نحوی که کسب و کارهای کوچک نمی ­توانند از آن صرف نظر کنند.

اهمیت بازاریابی محتوایی وقتی بازده سرمایه­ گذاری را در نظر می­گیرید روشن ­تر می­ شود. از آنجایی که خلق محتوا مسئله ­ای مقرون به صرفه و اثربخش است، کسب و کارهای کوچک با گذشت زمان می ­توانند شاهد منافع چشمگیر حاصل از این کار باشند. در حقیقت به ازای هر دلاری که در راه بازاریابی محتوا هزینه می ­شود، نتیجه ­ی حاصله 3 برابر مناسب­ تر از آگهی­ های تبلیغاتی در موتورهای جستجو خواهد بود.

نکته اصلی برای به حداکثر رساندن نرخ بازگشت سرمایه، خلق استراتژی بازاریابی محتوایی است که بازار هدف شما را کاملاً موردتوجه قرار دهد. خلق محتوای صرف نباید به هدف شما مبدل شود. اگر می­خواهید نتیجه ­ی مناسبی به دست آورید، بایستی در مباحثی همچون عناوین انتخاب‌شده، نوع محصولاتی که تولید می­ کنید و روش­ های تبلیغاتی‌تان به شیوه­ای استراتژیک عمل نمایید.


منبع : آژانس کوشا


برچسب ها : بازاریابی محتوا , بازاریابی , کوشا ,
+ نوشته شده در شنبه 30 آذر 1398ساعت 12:39 توسط کوشا | | تعداد بازدید : 0

9 بلاگ برتر در تبلیغات

اگر می خواستید تنها یک وبلاگ را در مورد بازاریابی و تبلیغات مطالعه کنید کدام را انتخاب می کردید؟

در روز هفتم سپتامبر 1982 دیوید آگیلوی بنیانگذار آژانس معروف اگیلوی و ماتر، یک یادداشت داخلی به کارمندان خود ارسال کرد.

این یادداشت که با عنوانی کوچک “چگونه بنویسـید” بیانگر تمام دستورالعمل هایی بود که آن ها برای نوشتن یک پیام واضح و کارا نیاز داشتند بود. پیام اصلی آن این بود ” هیچگاه بیشتر از 2 صفحه برای یک موضوع ننویسید.”

به این ترتیب اگیلوی حتما وبلاگ نویسی را دوست داشت . متنی خلاصه ( معمولا کمتر از 1000 کلمه ) که یک موضوع را پوشش می دهد و همیشه تلاش می کند که ارزش افزوده ای داشته باشد. بلاگ ها امروزه تبدیل به یکی از ابزار های ثابت و اساسی در بازاریابی شده اند.

بعد از این که پرسیدیم اگر شما می خواستید تنها یک بلاگ را در مورد بازاریابی و تبلیغات مطالعه کنید ، کدام را انتخاب می کردید ؟ بعد از جستجو هایی که انجام دادیم 9 تا از بهترین بلاگ هایی در ارتباط با بازاریابی و تبلیغات را جمع آوری کردیم .

  1. Adland

یکی از بهترین بلاگ ها در زمینه تبلیغات adland است که سال هاست در زمینه جمع آوری و ویرایش تبلیغات از سال 1996 فعالیت می کند. دریایی است از انواع تبلیغات کراوات تا رستوران هایی با غذا های آنچنانی. مطالب این بلاگ تبلیغاتی خیلی درست و مناسب نگارش میشود . از نظر محتوایی مطلبی کم ندارد . همچنان که adland کتابخانه ای مستحکم از تبلیغات در طول سال های متمادی از جمله تمام تبلیغات انجام شده در رویداد سوپربول را فراهم آورده اند.

  1. Ads of the World

سادگی و وضوح این سایت به من اجازه می دهد تا در این جنگل خفه کننده اینترنت نفسی راحت بکشم. مراجعه به سایت ads of the world مانند آن است که شما در حال دیدن تبلیغی از یک موزه باشید که تقریبا آرشیو کاملی از تمام تبلیغات در هر کجای جهان را دارد. حتی منوی جستجوی این سایت امکانات بی پایانی از ایده ها را به ارمغان می آورد و به شما این امکان را می دهد که هر گونه رسانه ای را که نیاز دارید در هر کشور و هر صنعتی را جستجو کنید.

  1. Adweek

این سایت یکی دیگر از بلاگ ها و مراجع معتبر تبلیغاتی به شمار می آید این سایت در سال 1979 توسط james cooper تاسیس شد این سایت در تمامی زمینه های تبلیغاتی از جمله دیجیتال,tvc, … مطالب و مقالات مناسبی را منتشر میکند . سایت adweek یکی از بی نظیر ترین مراجع تبلیغات است که خواندن مطالب آن به هر فردی که در تبلیغات کار می کند توصیه میشود .

  1. HubSpot

زمانی که می خواهید با سرعت از 10000 هزار ساعت محتوا بهره برداری کنید، هاب اسپات اولین و اغلب آخرین ایستگاه برای تخصص های مختلف می باشد. این بلاگ که بیش از 475000 هزار عضور دارد محتوایی متنوع از انواع موضوعات از قبیل B2B، افزایش ترافیک سایت به روش SEO، استراتژی های تبلیغاتی و بازاریابی ، و تاسیس کمپین های بازاریابی را در اختیار شما می گذارد. شما می توانید بلاگ مربوط به کسب و کار خود را در این سایت بارگذاری کنید و این درحالی است که تمام صنعت مربوطه گزارش سالانه بازاریابی ارائه شده در اندک زمانی پس از انتشار دانلود می کنند.

  1. MarketingProfs

آیا در باره تحصیل در رشته بازار یابی و خرج کردن 200 هزار دلار برای گرفتن یک مدرک فکر می کنید؟ اگر به دنبال مهارتی هستید و تنها نمی خواهید بعد از سال ها مدرک پاره ای داشته باشید ، من پیشنهاد می کنم که مارکتینگ پروفس رو در صف علاقه مندی های مرور گر خود قرار دهید. این سایت مجموعه ای باورنکردنی از منابع آموزشی در مورد تمام ابعاد و محتوا های بازاریابی دیجیتال است که مبتنی بر رویه های نو و جدید می باشد. تمام مشارکت کنندگان همگی از جمله افراد موثر در صنایع مختلف هستند که با توجه به تخصص هایشان غربال شده اند و این در حالی است که عضویت در میان 600000 عضو این سایت رایگان است.

  1. Seth Godin

در میان حلقه های بازار یابی، Seth Godin چنان عنان شهرت را در دست دارد که اگر نام کوچک او را در گوگل سرچ کنید، آن را در کنار اسامی معروفی مانند پله می بینید. اگر اختصار نشان دهنده ذکاوت باشد Seth Godin ، نویسنده کتاب قبیله ها ، انسانی بسیار باهوش است. بیشتر نوشته های او در مورد نشر، کارفرمایی، روند های بازاریابی، یا بازاریابی دیجیتال تنها 300 کلمه طول دارد. تعجبی نیست که بلاگ های گودین ماهانه 60000 هزار بازدیدکننده دارد و از آن به عنوان عضو ویژه خانواده بلاگ های بازار یابی و تبلیغات یاد می شود. نوشته های او مملو از محرک ها و تراژدی هاست.

  1. The Inspiration Room

با یک تصویر مناسب و یک پاراگراف کوچک اما فنی ، اتاق ایده , ایده های زیرکانه متعدد اما ظریف را در جهان رسانه ارائه می کند. این بلاگ که در سال 2006 توسط استفان مالوی تاسیس شده است، محتوای تمیز ، منسج با قابلیت جستجوی آسان را دارد که در ژانر های مختلف فیلم ، طراحی ، صدا ، تلویزیون و عکاسی ایده ها را در نوک انگشتان شما قرار می دهد. تعدادی از بهترین طراحی های داخلی ، دفاتر روابط عمومی ، و آژانس های تبلیغاتی فعال در اتاق ایده فعالیت می کنند. پس اگر تا به حال از آن بی خبر بوده اید، حال هر چه باید را می دانید.

  1. The Social Media Examiner

این سایتی بزرگ، مفرح، و جامع است که شما را به سر حلقه بازاریابی دیجیتال در هر حلقه بازاریابی که حضور داشته باشید تبدیل می کند. نه تنها این سایت بزرگترین منبع رسانه های اجتماعی در جهان می باشد بلکه بازدیدکنندگان می توانند از دریایی از مقالات ، مصاحبه ها ، نقد ها ، پژوهش ها ، راهنمایی متخصصان ، پادکست های زنده مخصوص سایت و حتی همایش های زنده بهره برداری کنند که تمام مواردی است که شما برای وایرال کردن یک تبلیغ در فضای مجازی به آن نیاز دارید، در آن موجود است.

  1. Unbounce

من با دیدن کسی که یک کار را به خوبی انجام می دهد متحیر می شوم. این سایت به صورت تخصصی landing page و طراحی وب سایت انجام میدهد .. پیوند و شبکه سازی چیزی است که Unbounce به بهترین نحو انجام می دهد. آن ها به هیچ عنوان با لینک های گول زننده و صفحات خالی برای بازدیدکنندگان سر و کار ندارند بلکه آن ها بهترین راه را برای درگیر کردن مخاطب به طور واقعی توصیه می کنند. عضویت در سایت دارای هزینه اشتراک است اما استفاده از بلاگ رایگان است.

ترجمه : آژانس کوشا

منبع : Business.com

+ نوشته شده در يکشنبه 26 خرداد 1398ساعت 10:23 توسط کوشا | | تعداد بازدید : 9

معرفی ۵ ابزار در دیجیتال مارکتینگ

معرفی ۵ ابزار در دیجیتال مارکتینگ

آیا قصد دارید به منظور توسعهٔ کسب و کار خود از راه بازاریابی آنلاین وارد عمل شوید؟

پس بیایید شروع کنیم:

۱. MailChimp

توجه داشته باشید که بیش از ۸۰٪ از شرکت های B2B (کسب و کار به کسب و کار) و B2C (کسب و کار به مصرف کننده) از تکنولوژی بازاریابی با ایمیل استفاده میکنند.

پس بدون هر گونه اتلاف وقت و در همان روز اول، نسبت به پیاده سازی یک استراتژی بازاریابی ایمیلی در دستور کار خود اقدام کنید.

MailChimp ، با بیش از 12 میلیون مشتری، یکی از بهترین ارائه دهندگان بازاریابی با ایمیل در دنیا محسوب میشود. هرچند گزینه های دیگری نیز وجود دارد، اما دلایل متعددی سبب شده است که

MailChimp همچنان جایگاه برتر خود را حفظ کند:

  • آغاز به کار MailChimp به سال ۲۰۰۱ برمیگردد، یعنی خیلی قبلتر از آنکه بیشتر شرکت ها به فکر استفاده از بازاریابی با ایمیل بیفتند.
  • ارائۀ خدمات سلف-سرویس به مشتریان و حصول اطمینان از اینکه مشتریان بتوانند به سرعت، پاسخ تمامی پرسش های خود را بیابند.
  • اختصاص طرح بازاریابی رایگان برای افراد با مشترکان کمتر از 2000 نفر و کسانی که کمتر از 12000 ایمیل در هر ماه ارسال می کنند.

احتمال کمی وجود دارد که تعداد مشترکان شما در آغاز کسب و کار به بیش از 2000 نفر برسد. از این رو میتوانید کار خود را با MailChimp شروع کنید و تا زمانی که هنوز در مرحلۀ آزمون و خطای بازاریابی با ایمیل هستید، از خدمات این ابزار به صورت رایگان بهره ببرید.

۲.HubSpot

وقتی صحبت بازاریابی، فروش و نرم افزار CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) به میان میاید، میتوان HubSpot را یکی از نرم افزارهای عمده در این زمینه برشمرد.

در این پست میخواهیم بر استراتژی نرم افزار بازاریابی HubSpot تمرکز کنیم. آنچه این شرکت در مورد نرم افزار بازاریابی جامع خود اذعان دارد، از قرار زیر است:

HubSpot تمام مراحل بازاریابی شما را، از جذب بازدیدکنندگان گرفته تا عقد قرارداد با مشتریان، گرد هم میاورد و سامان میبخشد.

اهمیت عملی و اجرایی بودن استراتژی های دیجیتال مارکتینگ از کسی پوشیده نیست. شما با استفاده از نرم افزار HubSpot امکان دسترسی به ابزارهایی را میابید که میتوانند در موارد زیر به کار بیایند:

  • وبلاگ نویسی
  • بهینه سازی موتور جستجو
  • شبکه های اجتماعی
  • وب سایت
  • مدیریت سرنخهای فروش
  • صفحات فرود
  • Call to action
  • اتوماسیون بازاریابی
  • ایمیل
  • آنالیتیکس برای تحلیل آمار سایت

با تکیه بر نرم افزار بازاریابی جامع HubSpot میتوانید مطمئن باشید که تمامی راه حل های موجود در بازار را در دست دارید و به همین دلیل، این نرم افزار یک انتخاب عالی برای کسانی است که به تازگی کسب و کار خود را راه اندازی کرده اند.

وقتی تمام آنچه لازم دارید در قالب یک نرم افزار متمرکز باشد، لزومی نخواهد داشت تا وقت خود را به جستجو در جاهای مختلف صرف کنید. این به شما کمک میکند تا موفقیت بیشتری را طی روزهای نخست کسب کنید. هر چه باشد، کارهای زیاد دیگری در انتظار شماست.

۳. Trello

ممکن است به نظر کسانی که به تازگی وارد حیطۀ بازاریابی محتوا شده اند، Trello شبیه هزاران شبکه های اجتماعی باشد که یکباره مانند قارچ سبز شده اند.

اما اینطور نیست. حقیقت امر این است که Trello یک ابزار سازمانی عالی است که می تواند به شما و تیم بازاریابی آنلاینتان کمک شایانی کند.

Trello ابزاری است که به شما کمک می کند تا پروژه ها را مدیریت کنید و هماهنگ با تیم خود عمل کنید. اگر هدف شما صرفه جویی در وقت و اجتناب از ناکامی است، این رویکرد بازاریابی دیجیتال حتما به کارتان خواهد آمد.

برای مثال، شما میتوانید قبل از انتشار پست های وبلاگی خود، آنها را در Trello به اشتراک بگذارید. این برای اعضای دیگر تیمِ شما فرصتی فراهم میاورد تا پست ها را قبل از ارسال آنلاین بررسی کرده و نظرات خود را در آن اعمال کنند و یا تغییراتی را در جهت تقویت محتوا در آن ایجاد کنند.

در گذشته و قبل از پدید آمدن Trello و برنامه های مشابه آن، ایمیل بهترین راهکار به منظور حفظ همکاری با هم تیمی ها محسوب میشد. با اینکه هنوز هم میتوان کاربرد ایمیل را مفید تلقی کرد، مشاهدات حاکی از آن است که استفاده از ایمیل ممکن است تا اندازه ای منجر به سردرگمی و از دست رفتن پیام ها بشود و ناکامی هایی را در پی داشته باشد.

با کمک Trello میتوانید هر آنچه را که به استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما مربوط میشود در یک جا به اشتراک بگذارید. راه اندازی یک بورد (Board) بیش از چند دقیقه طول نخواهید کشید و جالب تر آن که شما به سرعت می توانید کلیۀ کارکنان خود را به این بورد دعوت کنید، تا همه بدون تاخیر وارد عمل شوند.

با اینکه Trello تنها ابزار از این نوع نیست، اما قطعا و با فاصلۀ زیاد، یکی از بهترینهای این نوع به شمار میاید. میتوان گفت که در زمینۀ ایجاد هماهنگی و همکاری میان اعضای تیم در خصوص موارد مرتبط به بازاریابی، کمتر ابزاری را میتوان یافت که کارایی بالاتری داشته باشد.

۴. Hootsuite

نمیتوان منکر این واقعیت شد که در حال حاضر شبکه های اجتماعی نقش بزرگی را در موفقیت هر شرکت، صرفنظر از اندازه، قدمت یا صنعت مربوطه، ایفا میکنند. همچنین در عصر دیجیتال، بازاریابی شبکه های اجتماعی از ملزومات رشد و رونق کسب و کار است.

ابزاری مانند Hootsuite به شما اجازه می دهد تا زمان پست مطالب خود در شبکه های اجتماعی را از قبل برنامه ریزی کنید و به این ترتیب تا حد زیادی در وقت شما صرفه جویی خواهد شد.

ضمن راه اندازی کسب و کار، شما میتوانید از برخی ویژگیهای Hootsuite به نفع خود سود ببرید، مانند ویژگی هایی که در ایجاد تعامل با مشتریان شما نقش دارند. به عنوان مثال:

  • میتوانید در شبکه های اجتماعی، تعدادی اینفلوئنسر را جهت عضویت در تیم بازاریابی خود و همینطور سرنخ هایی را برای عضویت در تیم فروش شناسایی کنید.
  • میتوانید بدون نیاز به سر زدن به پلت فرم های متعدد و تنها از طریق داشبورد، به نظرات و نوشته هایی که در آن ها از شما نام برده شده است پاسخ دهید.
  • میتوانید از پاسخهای از پیش نوشته شده استفاده کنید.

بازاریابی شبکه های اجتماعی به اندازه ای که به نظر می رسد دشوار نیست، به خصوص اگر به ابزارهایی مانند Hootsuite متکی باشید. شما با استفاده از این ابزار بخصوص قادر خواهید بود تا پروفایل خود را روی بیش از 30 پلت فرم شبکه اجتماعی برنامه ریزی و مدیریت کنید. تصور کنید که میخواستید این کار را با دست و بدون راهنمایی یک داشبورد مرکزی انجام دهید. حتی کارآفرینان مجرب هم از این فکر ناامید میشوند، چه برسد به یک تاجر تازه کار! میتوانید به Hootsuite اجازه دهید تا نقش یک مدیر بازاریابی رسانه های اجتماعی را برایتان ایفا کند.

۵.Google Analytics

شما باید از همان ابتدا، گوگل آنالیتیکس را که یکی از ابزارهای رایگان گوگل میباشد، در استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود بگنجانید.

شما میتوانید در عرض تنها چند دقیقه، کد آنالیتیکس را به وب سایت خود اضافه کنید و سپس این امکان برای شما فراهم میاید تا اقدامات تک تک بازدید کنندگان را پیگیری کنید.

شاید خیلی ها فکر کنند که این ابزار جز یک ابزار مشاهدۀ ترافیک سایت نیست، اما اگر بدانید چه امکاناتی دارد ، میتواند تاثیر زیادی بر استراتژی بازاریابی شما داشته باشد.

به عنوان مثال، تصور کنید که بتوانید منشا ترافیک وبسایت خود را رصد کنید :

شاید آن چه میبینید حاکی از این باشد که یک کمپین رسانه ای خاص، تعداد زیادی ترافیک را به وب سایت شما کشانده است. چنین داده هایی به شما کمک خواهد کرد که استراتژی دیجیتال آینده خود را به گونه ای تنظیم کنید که نتایج مشابهی عایدتان شود.

یا ممکن است پی ببرید که یک مجموعۀ خاص از کلمات کلیدی، برای افزایش ترافیک ارگانیک سایت شما معجزه میکند. در اینجا هم میتوانید توجه خود را روی این کلمات کلیدی متمرکز کنید و حین تولید محتوا در دنبالۀ کار آن را مد نظر قرار دهید.

بنابراین شما نباید گوگل آنالیتیکس را نادیده بگیرید. نصب و راه اندازی این ابزار در اوایل کار از تصمیمات مهمی است که میتوانید در مورد استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود اتخاذ کنید. فراموش نکنید که داده هایی که می توانید از این طریق جمع آوری و بررسی کنید، بسیار ارزشمند هستند.


برچسب ها : دیجیتال , مارکتینگ , آژانس تبلیغاتی ,
+ نوشته شده در سه شنبه 7 خرداد 1398ساعت 9:55 توسط کوشا | | تعداد بازدید : 12

آگهی طولانی یا آگهی کوتاه کدام بهتر است؟

از موضوعاتی که پس از گذشت مدت ها، همچنان در حوزه ی کپی رایت تبلیغات و بازاریابی مورد بحث قرار میگیرد، یافتن پاسخ به این سوال است که کدام یک از این دو نوع آگهی بهتر است – طولانی یا کوتاه؟

طرفداران آگهی یا آگهی نویسی کوتاه باور دارند که مردم، به ویژه در عصر مدرن، علاقه ای به خواندن ندارند پس دلیلی برای نوشتن آگهی های طولانی نیست. به عقیده ی آن ها، مردم نامه ها و صفحات وب مربوط به فروش محصولات را که طولانی باشند، نادیده می گیرند و کسی آن ها را نمیخواند. در عوض بهتر است از عکس و تصاویر گرافیکی برای جلب توجه مشتریان استفاده شود. از سوی دیگر، طرفداران آگهی طولانی، بر این باورند که کپی رایت، رمز موفقیت در فروش است. و از این رو برای آن ها، آگهی طولانی به منزله ی فروش بیشتر است.

میتوان گفت که هر دو دیدگاه تا اندازه ای قابل قبول است. به این دلیل که در برخی موارد آگهی طولانی بسیار بهتر جواب میدهند و در برخی دیگر، آگهی کوتاه. بنابراین، تنها راه حصول اطمینان این است که نرخ پاسخ (Response Rate) به آگهی مان را بیازماییم و ببینیم که کدام نوع آگهی نرخ تبدیل بالاتری به دست میدهد.

ما آگهی های بازاریابی طولانی و کوتاه بسیاری از شرکت ها و برندهای مختلف را بررسی کرده ایم و متوجه موضوعی شدیم که به نظر می رسد روند معمول باشد. نیاز یک برند شناخته شده به آگهی نسبت به یک برند جدید التاسیس، بسیار کمتر است.

به عنوان مثال، شما از قبل میدانید که آی­پد چیست. پس یا آن را میخرید و یا نمیخرید. از این رو، شرکت اپل میتواند تنها از پیام های بازاریابی کوتاه استفاده کند و هنوز میلیاردها دلار به جیب بزند.

جالبتر آنکه برندهایی که شاخص Net Promoter Score – شاخص بالاتر به معنی علاقه و وفاداری بیشتر مشتریان به محصول است- بالاتری دارند، میتوانند با بازاریابی حتی مختصرتر به نتیجه ی بسیار مطلوب دست یابند.

مثلا کمپانی وردپرس (WordPress) را در نظر بگیرید، شرکتی که مردم از قبل آشنایی کاملی با آن دارند و به محصولاتش نیز علاقه مندند. بر همین اساس، این کمپانی قادر است تنها با بهره گیری از آگهی های بازاریابی کوتاه و مختصر، نرخ تبدیل (Conversion Rate) بالایی به دست آورد.

اما وقتی که مردم چیز زیادی از برند شما نمیدانند، آگهی های بازاریابی تان لازم است طولانی تر باشد. دلیلش هم این است که در صورت عدم آشنایی مردم با برند شما، میزان پرسش ها و نگرانی هایشان بیشتر خواهد بود. آگهی های بازاریابی طولانی تر این فرصت را به شما میدهد تا پاسخ مناسب بسیاری از این استدلالهای مخالف را در آن بگنجانید.

طبق قاعده ی کلی، اگر عمر برند شما از سه سال کمتر باشد، به آگهی های بازاریابی طولانی تر نیازمندید. شما میتوانید با استفاده از Qualaroo (یک نرم افزار نظرسنجی کاربری) در سایت خود، تصمیم بگیرید که میخواهید پاسخ کدام یک از ایرادهای وارده به محصول خود را در آگهی درج کنید. با گذر زمان، شما میتوانید به طور پیوسته محتوای پیام بازاریابی خود را مختصرتر نمایید.

البته در مورد این قاعده ی کلی باید توجه داشت که در صورتی که شما خدمتی را به صورت رایگان ارائه میدهید، آنگاه چه برند شما قدیمی و چه جدید باشد، بازاریابی مختصر، نرخ تبدیل بالاتری به دست میدهد. و در صورتیکه خدمت یا محصولی بسیار گرانقیمتی را ارائه میدهید که از اقلام خرید معمول به حساب نمی آید، بدون در نظر گرفتن قدیمی یا جدید بودن برند، به آگهی بازاریابی طولانی تری نیاز خواهید داشت.

خبر خوب این است که قواعد کلی وجود دارند که می توانید از آن ها پیروی کنید. این قواعد شامل دستورالعملهایی هستند که به شما می گویند چه زمانی بهتر است از آگهی های طولانی استفاده کنید و چه زمانی از آگهی های کوتاه.

حال برخی از این قواعد کلی را برمیشماریم :

۱. فقط به اندازه ای که لازم است بنویسید و نه بیشتر.

اولین قاعده ی کلی این است که همیشه به نوشتن به اندازه ی لازم بسنده کنید.

آیا باید به منظور ترغیب مردم برای خرید محصول خود دلیل و برهان بیاورید؟ اگر جواب شما مثبت است پس گنجاندن این نکته را در آگهی خود مدنظر قرار دهید. آیا اضافه کردن بخش خاصی به آگهی شما اثربخشی آن را افزایش خواهد داد؟ پس در هر صورت باید این بخش را نیز به آگهی خود بیفزایید.

وجود برخی نکات، فقط متن آگهی شما را طولانی تر می کنند اما در افزایش میزان تاثیرگذاری آن عملا نقشی ندارند. باید از آوردن چنین نکاتی در آگهی خود اجتناب کنید. برخی نکات دیگر نیز هستند که با زیاده گویی، مشتری های بالقوه را به جای ترغیب، از خرید محصول منصرف می کنند. باید از آوردن چنین نکاتی نیز پرهیز کنید.

در نوشتن آگهی به خاطر داشته باشید که طول متن به گونه ای باشد که متقاعد کننده جلوه دهد، نه اینکه آنقدر طولانی باشد که خواننده را کسل کند یا اینکه ترجیح دهد خواندن آگهی را ناتمام رها کند و پی انجام کارهای دیگر برود.

شما موظفید که همواره یا لااقل وقتی ممکن است، نرخ پاسخ آگهی خود را در نظر بگیرید. زیرا که در برخی موارد ممکن است نامه ی فروش موثر ترین راه باشد و گاهی یک کارت پستال، و باز بسته به شرایط، یک ایمیل بلند بالا بهترین نتیجه را بدست بدهد و گاهی ایمیلی مختصر بیشترین تاثیر را بگذارد. واقعیت این است که بدون محاسبه ی نرخ پاسخ آگهی خود نمیتوانید به طور قطع نظر دهید. هر چه باشد، شما همواره خواهان این هستید که به هرقیمتی شده، هر میزان آگهی برای رشد فروش لازم باشد تهیه کنید.

۲. آگهی طولانی امکان پاسخگویی به تعداد بیشتری از استدلالهای مخالف را فراهم می آورد.

نکته ی بعدی که باید مد نظر داشته باشید این است که با آگهی های طولانی تر، میتوانید استدلالهای مخالف بیشتری را پاسخگو باشید.

هر بار که مشتری با پیشنهادی مواجه میشود، استدلالهایی در ذهنش پدید می آید که او را از خرید محصول منصرف میکند. این استدلالهای مخالف احتمالی از این قبیل اند:

ممکن است که شرکت از دید مشتریان قابل اعتماد نباشد و از این رو از خرید محصول شرکت اجتناب کنند.

ممکن است مشتری فکر کند که محصول زیادی گران است و قادر به خریداری اش نیست.

ممکن است که محصول از دید مشتری بیش از اندازه پیچیده باشد. در نتیجه مشتری گیج شده و از خرید منصرف میشود.

در مورد هر محصولی میتوان لیستی از اینگونه استدلالهای مخالف خرید تهیه کرد.

مشتری ها معمولا همیشه دلیلی برای نخریدن محصول پیدا میکنند.

شما به عنوان نویسنده ی آگهی های تبلیغاتی موظفید این گونه استدلالها را در مشتریان بالقوه شناسایی کنید و فکر آنها را از شک و تردید آزاد کنید . این جاست که آگهی های طولانی کارساز خواهند بود.

بیشتر بخوانید : تیزر تبلیغاتی بحث برانگیز ژیلت با الهام از کمپین MeToo#

همانطور که پیش از این گفتیم، از مزایای آگهی های طولانی این است که میتوانید استدلالهای مخالف بیشتری را پاسخگو باشید و این امر رشد فروش را رقم خواهد زد. برای روشن شدن این مطلب میتوانید صفحه ی اصلی Crazy Egg را در نظر بگیرید.

متخصصان حوزه ی نرخ تبدیل کوشیدند تا نرخ تبدیل Crazy Egg را بهبود ببخشند و در نهایت ۲۰ برابر آگهی اولیه، به صفحه ی اصلی مطلب اضافه کردند. در نتیجه ی این افزایش مطلب، نرخ تبدیل سایت رشدی ۳۰ درصدی یافت.

طرفداران آگهی های کوتاه این را ناممکن میدادند زیرا که معتقدند مردم دیگر علاقه ای به خواندن ندارند. اما از منظر طرفداران آگهی های طولانی، افزایش نرخ تبدیل امری بدیهی است و دلیل آن امکان پاسخگویی بیشتر به استدلالهای مخالف است. در این مورد بخصوص، طرفداران آگهی های بلند را میتوان برنده به حساب آورد.

اما چگونه آگهی طولانی چگونه تاثیر گذاری بیشتری خواهد داشت؟

با استفاده از آگهی طولانی، شما میتوانید هر گونه نگرانی یا ایرادی را که بازدیدکنندگان دارند پاسخگو باشید، البته با این پیش فرض که توانسته باشید توجه آن ها را تا اتمام خواندن پیام خود در اختیار بگیرید. به عنوان مثال :

ما چگونگی عملکرد Crazy Egg را با ابزارهای Google Analytics و Clicktale نمایش دادیم، چرا که این سوالی بود که بازدیدکنندگان پیوسته از ما می پرسیدند.

ما مجموعه ای از نظرات و لیستی از شرکت هایی را که از خدمات crazy egg استفاده کرده بودند ارائه دادیم به این دلیل که بازدیدکنندگان نیاز داشتند از اینکه ما یک شرکت قابل اعتماد هستیم اطمینان حاصل کنند.

ما نتایج یک مطالعه ی تحقیقاتی را که یک کالج روی صفحه ی اصلی سایت ما به منظور نشان دادن ارزش محصولی که میفروشیم انجام داده بود، منتشر کردیم چرا که بازدیدکنندگان ما میخواستند بدانند چرا باید محصول ما را خریداری کنند.

ما به کلیه ی استدلالهای مخالف و نگرانی هایی که در بالا آمده را در نسخه ی طولانی آگهی مان پاسخ دادیم. از این روست که نرخ تبدیل ۳۰ درصدی افزایش یافت. اما این به معنای این نیست که با مختصر ساختن آگهی خود، دیگر شاهد افزایش نرخ تبدیل نخواهید بود.

ما تصمیم گرفتیم آزمایشی انجام دهیم به این صورت که کلیه ی مطالبی را که به صرف شاخ و برگ دادن در آگهی گنجانده بودیم را حذف و آن را مختصر کردیم. ما بدون افزودن هیچگونه داستان اضافی بر آن شدیم که توضیحی درباره ی ماهیت سایت crazy egg و اینکه چرا بازدیدکنندگان باید در این سایت ثبت نام کنند، بیاوریم.

صفحه ی اصلی جدید تقریبا ۶۰ درصد کوتاهتر بود. با وجود این، همچنین نگرانی ها و استدلالهای مخالف عمده ی بازدیدکنندگان سایت را پاسخ داد. نتیجه ی نهایی ۱۳ در صد افزایش در نرخ تبدیل بود.


برچسب ها : تبلیغات , کوشا , آژانس تبلیغاتی ,
+ نوشته شده در سه شنبه 31 ارديبهشت 1398ساعت 15:48 توسط کوشا | | تعداد بازدید : 11